logo

Τι να φάτε την Μεγάλη Εβδομάδα

food, easter, diet

Βρισκόμαστε λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και αρκετοί είναι αυτοί που αποφασίζουν να νηστέψουν αυτές τις μέρες πριν το Πάσχα. Μπορεί να είναι μικρό χρονικό διάστημα, όμως πολλοί δεν βρίσκουν επιλογές για φαγητό. Γι΄αυτό εμείς σας προτείνουμε ορισμένες ιδέες που θα κάνουν πιο απλή τη ζωή σας.

Μεγάλη Δευτέρα- Μπιφτέκια Λαχανικών

Η εβδομάδα ξεκινάει με χορταστικά μπιφτέκια. Μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση τον κιμά αντικαθιστούμε με λαχανικά. Μην ανησυχείτε, είναι το ίδιο πεντανόστιμα με τα κανονικά! Για συνοδευτικό, επιλέξαμε την γνωστή σε όλους μας και αγαπημένη φάβα. Πλούσια σε πρωτεΐνες και σίδηρο, συνοδευόμενη με φρέσκο κρεμμυδάκι και μπόλικο λεμόνι και φυσικά αντζούγιες, πλούσιες σε ωμέγα τρία λιπαρά.

Μεγάλη Τρίτη- Χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι

Το χταπόδι είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας και φτωχό σε χοληστερίνη. Ανά 100 γρ. προσφέρει βιταμίνη Α (45 μονάδες), φώσφορο (186 mg), ψευδάργυρο (1,68 mg) και νάτριο (230 mg). Συνδυάζεται ιδανικά με κοφτό μακαρονάκι και φρέσκια ντοματούλα, δημιουργώντας ένα χορταστικό και πεντανόστιμο πιάτο. Διαλέξαμε να το συνοδέψουμε με μία δροσερή γαριδοσαλάτα με ρόκα, για να εμπλουτίσουμε το γεύμα σε βιταμίνες και φυτικές ίνες.

Μεγάλη Τετάρτη- Σουπιές με Σπανάκι

Κάτι ήξερε ο… Ποπάϋ και κατανάλωνε μεγάλες ποσότητες από σπανάκι. Είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως σε βιταμίνη Κ, βιταμίνη Α, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, αλλά επιπλέον περιέχει μαγνήσιο, σίδηρο , βιταμίνη C, ασβέστιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β και,φυσικά, φυτικές ίνες. Διαλέγουμε να το συνοδέψουμε με σουπιές, που είναι πλούσιες σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την παραγωγή ορμονών, που σχετίζονται με το αναπαραγωγικό σύστημα.

Μεγάλη Πέμπτη- Καλαμάρια γεμιστά σβησμένα με ούζο

Σε ένα σκεύος ζεσταίνετε το ούζο (προσοχή δεν θέλουμε να πάρει βράση) και προσθέτετε το ελαιόλαδο, τη ντομάτα, το πιπέρι και τα φύλα δάφνης. Αφαιρείτε από τη φωτιά και το βάζετε σε ένα μπολ. Πλένετε καλά τα καλαμάρια μέσα και έξω, σχίζοντας την εσοχή κάτω από το κεφάλι χωρίς ωστόσο να το κόψετε τελείως. Βυθίζετε τα καλαμάρια στη μαρινάτα, σκεπάζετε το μπολ και τα αφήνετε στο ψυγείο όλο το βράδυ. Σοτάρετε το κρεμμύδι μέχρι να μαλακώσει και προσθέτετε τις πιπεριές και τα μανιτάρια. Αφήνετε μέχρι να απορροφηθούν τα υγρά και προσθέτουμε τον κόλιανδρο, αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύετε καλά. Στραγγίζετε τα καλαμάρια και τα γεμίζετεμε το μείγμα μας και αν χρειάζεται κλείνετε τυχόν κενά με μία οδοντογλυφίδα. Αλατοπιπερώνετεκαι τοποθετείτε τα καλαμάρια σε αλουμινόχαρτο χωρίς να τα κλείσετε και τα ραντίζετεμε τη μαρινάδα. Το τοποθετείτε σε προθερμασμένο grill (στους 200 βαθμούς περίπου) ή σε κάρβουνα και τα ψήνετε για 12 με 15 λεπτά γυρίζοντας τα συχνά.

Βάζετε την υπόλοιπη μαρινάδα σε ένα σκεύος μαζί με το ζωμό λαχανικών, τη ζάχαρη, αλάτι, πιπέρι και βράζετε σε δυνατή φωτιά μέχρι να μείνει η μισή ποσότητα από τα υγρά. Κόβετε το καλαμάρι σε φέτες και περιχύνετεμε τη σάλτσα.

Μεγάλη Παρασκευή- Μυδοπίλαφο

Αφού ξεπαγώσετε και πλύνετε τα μύδια τα βάζετε σε μία κατσαρόλα με ούζο και το μισό κρασί και τα αφήνετε να βράσουν για 10 λεπτά. Έπειτα τα στραγγίζουμε και κρατάμε το ζουμί. Σε ένα μεγάλο, βαθύ τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα ξερά κρεμμυδάκια και μόλις μαλακώσουν προσθέτουμε το σκόρδο (ψιλοκομμένο) και το ρύζι και ανακατεύουμε μέχρι το ρύζι να πάρει ένα χρυσαφί χρώμα. Αμέσως μετά ρίχνουμε το ζουμί που περίσσεψε από τα μύδια και ζεστό νερό (σε αναλογία 2 κούπες νερού για μία κούπα ρυζιού). Βράζουμε το ρύζι σε μέτρια φωτιά και σκεπασμένο για 12 λεπτά. Στο ίδιο βαθύ τηγάνι βάζουμε μετά την ντομάτα, τα μύδια και όλα τα υπόλοιπα υλικά και συνεχίζουμε το μαγείρεμα σε μέτρια φωτιά, μέχρι το φαγητό να μην έχει πολλά υγρά. Όταν είναι έτοιμο το σερβίρουμε γαρνιρισμένο με λίγο ψιλοκομμένο φρέσκο κρεμμυδάκι. Απολαυστικό!

Μεγάλο Σάββατο- Σαλάτα με βραστά λαχανικά

Για το «μενού» του Μεγάλου Σαββάτου οι απόψεις διίστανται, αφού κάποιοι κοινωνούν το πρωί και μετά τρώνε κανονικά και κάποιοι άλλοι κοινωνούν μετά την Ανάσταση, άρα δεν τρώνε το μεσημέρι. Εμείς ακολουθούμε την τακτική των δεύτερων, όχι τόσο για να μπορέσουμε να κοινωνήσουμε «καθαροί» αλλά για να μην βαρυστομαχιάσουμε πριν την μαγειρίτσα, και προτείνουμε για το μεσημέρι ένα πολύ ελαφρύ και νηστίσιμο πιάτο, όπως είναι η σαλάτα με βραστά λαχανικά.

Comments are closed.