logo

Έτσι θα περάσει γρήγορα ένα κρυολόγημα

flu, ill, tips

Μπορεί να βρισκόμαστε πλέον στην άνοιξη όμως ο καιρός έχει τα πάνω και τα κάτω του. Μία ήλιος και υψηλές θερμοκρασίες και την άλλη κρύο και βροχές. Δεν λέγεται τυχαία Μάρτης γδάρτης! Γι΄αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί αφού ενδέχεται να πέσουμε θύματα κάποιου κρυολογήματος!

Σε αυτή τη δυσάρεστη περίπτωση δεν πρέπει να σας πάρει από κάτω. Yπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε να το αντιμετωπίσετε άμεσα και αποτελεσματικά.

Ξεκούραση

Η σωματική και η ψυχική κόπωση είναι σύμμαχοι των ιών. Σήμερα οι περισσότεροι περνάμε το κρυολόγημα «στο πόδι» (χωρίς να απουσιάσουμε από τη δουλειά μας, ενώ η μύτη μας «τρέχει» και το κεφάλι μας κοντεύει να «σπάσει»). Με αυτό τον τρόπο, όμως, κουραζόμαστε και η άμυνα του ανοσοποιητικού μας συστήματος μειώνεται περισσότερο.

Για να ξεπεράσετε, λοιπόν, γρήγορα το κρυολόγημα, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε την κυριότερη συμβουλή των ειδικών. Ξεκουραστείτε στο σπίτι, έστω και για δύο ημέρες, σε ζεστή ατμόσφαιρα.

Πολλά υγρά

Όσο περισσότερα υγρά πίνετε, όταν είστε συναχωμένοι, τόσο το καλύτερο. Oι ειδικοί συνιστούν να πίνετε ακόμη και 2 λίτρα νερό την ημέρα (εφόσον δεν έχετε κάποιο χρόνιο πρόβλημα υγείας, όπως η νεφροπάθεια και η καρδιοπάθεια, όπου επιβάλλεται η περιορισμένη κατανάλωση νερού). Τα υγρά συμβάλλουν στη ρευστοποίηση και στην αποβολή των εκκρίσεων από το λαιμό και τη μύτη.

Επιπλέον, η ενυδάτωση του οργανισμού συμβάλλει στην απομάκρυνση των τοξινών που παράγονται από τα νεκρά κύτταρα, τα οποία αυξάνονται καθώς ο οργανισμός μάχεται τους ιούς. Εκτός από νερό, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να πίνετε φρεσκοστυμμένους χυμούς φρούτων. Αυτοί τονώνουν τον οργανισμό, αλλά και ροφήματα (χαμομήλι, τίλιο), που μαλακώνουν το βλεννογόνο του λαιμού και της μύτης, διευκολύνοντας την αποβολή των εκκρίσεων.

Ναι στα πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια, καθώς και τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C (λεμόνια, γκρέιπφρουτ, μαϊντανός, σέλινο, κουνουπίδι), ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού, προφυλάσσουν από τις ιώσεις και συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων, ο ρόλος των οποίων είναι να μάχονται τους ιούς. Ωστόσο, όταν έχουμε ήδη κρυολογήσει, η κατανάλωση πορτοκαλάδας δεν επισπεύδει τον κύκλο του ιού, αλλά βοηθά στην ανάρρωση, στο πλαίσιο της επαρκούς λήψης υγρών και της ισορροπημένης διατροφής.

Σούπες και πρωτεΐνες

Oι σούπες με κοτόπουλο ή μοσχάρι είναι ιδανική επιλογή για τους κρυολογημένους. Συνδυάζουν την απαραίτητη λήψη υγρών με την πρόσληψη πρωτεϊνών από το κρέας ή το κοτόπουλο. Oι πρωτεΐνες (από τα κρεατικά και τα γαλακτοκομικά) αποτελούν το βασικό δομικό υλικό των αντισωμάτων που παράγει ο οργανισμός για να καταπολεμήσει τους ιούς.

Εισπνοές

Oι εισπνοές ατμού πάνω από μια λεκάνη με καυτό νερό συμβάλλουν στη ρευστοποίηση και την αποβολή των εκκρίσεων. Oι εισπνοές είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικές το βράδυ, επειδή βοηθούν τον ύπνο, που κατά τη διάρκεια του κρυολογήματος είναι δύσκολος. Αποφύγετε όμως την εισπνοή οινοπνεύματος εμποτισμένου σε βαμβάκι, γιατί παρόλο που «ξεβουλώνει» τη μύτη και διευκολύνει προσωρινά την αναπνοή, ξηραίνει το βλεννογόνο της μύτης.

Αποσυμφορητικά σπρέι

Τα μη κορτιζονούχα αποσυμφορητικά σπρέι μπορούν να σας ανακουφίσουν από τη ρινική συμφόρηση. Συνιστάται όμως να μην τα χρησιμοποιήσετε για περισσότερο από μία εβδομάδα. Κι αυτό διότι υπάρχει ο κίνδυνος να τα «συνηθίσει» ο οργανισμός και να προκληθεί φαρμακευτική ρινίτιδα.

Γαργάρες

Εάν, εκτός από το συνάχι, έχετε και πονόλαιμο, τότε μπορείτε να κάνετε τρεις φορές την ημέρα γαργάρες με ροδόνερο, αλατόνερο ή χαμομήλι, τα οποία δρουν αντισηπτικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να πάρετε αντισηπτικές καραμέλες από το φαρμακείο.

Όχι στα κορτιζονούχα σπρέι

Τα κορτιζονούχα ρινικά σπρέι ενδείκνυνται για την αλλεργική ρινίτιδα και όχι για το συνάχι που προκαλείται εξαιτίας της εισβολής ενός ιού στο αναπνευστικό σύστημα. Επιπλέον, η κορτιζόνη μειώνει τοπικά (στη μύτη) την άμυνα του οργανισμού. Από την άλλη μεριά, τα από του στόματος χορηγούμενα κορτιζονούχα σπρέι συνιστώνται για τους ασθματικούς, που σε περίπτωση κοινού κρυολογήματος κινδυνεύουν να παρουσιάσουν βρογχόσπασμο.

Μακρυά από τσιγάρο

Καλό είναι να ξεχάσετε το τσιγάρο όταν είστε συναχωμένοι. Oι ειδικοί επισημαίνουν ότι στους καπνιστές οι μηχανισμοί άμυνας και αποκατάστασης των πνευμονικών κυττάρων είναι «ελαττωματικοί». Γι’ αυτό και ο κύκλος μιας αναπνευστικής ίωσης μπορεί να διαρκέσει το διπλάσιο χρόνο από το συνηθισμένο, που είναι 3-4 ημέρες. Επιπλέον, λόγω της μειωμένης άμυνας του αναπνευστικού συστήματος, ένα απλό κρυολόγημα μπορεί να οδηγήσει σε έξαρση της χρόνιας βρογχίτιδας (από την οποία πάσχουν πολλοί καπνιστές). Κυριότερο σύμπτωμα ο έντονος παραγωγικός βήχας -που μπορεί να διαρκέσει ακόμη και 30 ημέρες- και τη δυσχέρεια της αναπνοής.

Όχι στα αντιβηχικά σιρόπια

Εάν το κρυολόγημά σας συνοδεύεται από παραγωγικό βήχα (με φλέματα), τότε αυτό που πραγματικά θα σας βοηθήσει δεν είναι ένα αντιβηχικό σιρόπι, αλλά η λήψη άφθονων υγρών που συμβάλλουν στην απόχρεμψη. Τα αντιβηχικά σιρόπια μειώνουν την αποβολή των πτυέλων, προκαλώντας συσσώρευση των φλεμάτων στους πνεύμονες. Χορηγούνται μόνο στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ηλικιωμένους, καρδιοπαθείς, υπερτασικούς, ασθματικούς) ή στην περίπτωση που ο βήχας είναι ξηρός (χωρίς φλέματα).

Όχι στο γυμναστήριο

Αποφύγετε την άσκηση, καθώς και κάθε είδους σωματική κόπωση, για 3-4 ημέρες. Έτσι θα δώσετε στον οργανισμό σας την ευκαιρία να εξοικονομήσει δυνάμεις για την καταπολέμηση του ιού.

One thought on “Έτσι θα περάσει γρήγορα ένα κρυολόγημα”