logo

Διατροφικές συμβουλές για το Πάσχα

αυγά, πάσχα, διατροφή, συμβουλές

Το Πάσχα είναι μία γιορτή που είναι συνυφασμένη όχι μόνο με την θρησκεία μας και την Ανάσταση του Χριστού, αλλά και σε πολύ μεγάλο βαθμό και με το φαγητό.

Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που το παρακάνουν όταν έρχεται το τέλος της νηστείας και προβαίνουν σε υπερβολές μετά την Ανάσταση. Γι΄αυτό θα σας δώσουμε ορισμένες διατροφικές συμβουλές.

Συμβουλές για το γιορτινό τραπέζι

• Προσπαθήστε να φάτε τρόφιμα από όλα τα είδη (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέατα κλπ), ώστε να πάρει ο οργανισμός σας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.


• Καταναλώστε με μέτρο το αρνί λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος. Μην το αφαιρέσετε όμως από την δίαιτά σας αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β.


• Τα αυγά είναι μια παρεξηγημένη τροφή. Καλό είναι να το εντάσσουμε στο καθημερινό διαιτολόγιό μας λόγω της μεγάλης διατροφικής αξίας του, εκτός και αν υφίσταται συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας που να το απαγορεύει.


• Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε κάθε είδος λίπους της διατροφής σας με ελαιόλαδο. Κάντε το σεε όλες τις χρήσεις, ακόμα και στο τηγάνισμα. Έτσι θα διατηρήσετε την αίσθηση του μέτρου διότι ναι μεν έχει υψηλή θρεπτική αξία, έχει όμως και υψηλή θερμιδική αξία.


• Μακρυά από γλυκά και λιπαρά τρόφιμα.


• Πίνετε πολύ νερό! Δεν πρέπει να μπλέκετε την πείνα με την δίψα. Συμβαίνει μερικές φορές να τρώμε χωρίς λόγο ενώ στην πραγματικότητα απλά διψούσαμε.


• Περιορίστε όσο είναι δυνατόν την κατανάλωση αλκοόλ. Προτιμήστε μέτρια ποσότητα κόκκινου κρασιού (2 ποτήρια για τους άντρες και 1 ποτήρι για τις γυναίκες) πάντα μαζί με το γεύμα και ποτέ μην οδηγείτε αν έχετε πιεί.


• Μετά την μαγειρίτσα, το αρνί, το κοκορέτσι και τα πασχαλινά αυγά, επιστρέψτε στην ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σε συνδυασμό πάντα με φυσική δραστηριότητα.


• Είναι καλό η διατροφή σας να χαρακτηρίζετε από ποικιλία και μέτρο. Έτσι χαρίζετε στο οργανισμό σας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για καλή υγεία.


• Αν τηρήσατε τη νηστεία αυτές τις ημέρες, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην σταδιακή εισαγωγή των τροφίμων που αποκλείσατε από το διαιτολόγιό σας. Το βράδυ της Ανάστασης περιοριστείτε στην μαγειρίτσα, το κόκκινο αυγό και τη σαλάτα.


• Αν νιώθετε ότι το παρακάνατε την ημέρα του Πάσχα, προσπαθήστε να αποτοξινωθείτε από τρόφιμα ζωικής προέλευσης τις επόμενες ημέρες, δίνοντας έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά.



Συμβουλές για τον τρόπο ζωής

• Ασκηθείτε σε καθημερινή βάση. Το σώμα μας είναι κατασκευασμένο να κινείται και σκουριάζει όταν του επιβάλουμε καθιστική ζωή. Επωφεληθείτε των ημερών αργίας για λίγη περισσότερη άσκηση, π.χ. μια βόλτα στην εξοχή.


• Απολαύστε την ώρα του φαγητού μιλώντας με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Τις μέρες αυτές ας γίνουν τα γεύματά σας μια κοινωνική διαδικασία.


• Κλείστε την τηλεόραση. Ο καιρός τις ημέρες του Πάσχα ενδείκνυται για πολλές δραστηριότητες. Όσο λιγότερες ώρες μπροστά στην τηλεόραση, τόσο περισσότερες ώρες θα περάσετε κάνοντας κάτι πιο ενεργητικό, χωρίς να βομβαρδίζεστε από διαφημίσεις κακής ποιότητας φαγητού.


• Κάντε τα ψώνια για το γιορτινό τραπέζι αφού έχετε φάει… όταν κανείς πεινάει, κάνει περισσότερες ασυνείδητες αγορές τροφίμων. Αγοράστε τα απαραίτητα πάντα από λίστα και αποφύγετε ψώνια της τελευταίας στιγμής.


• Αν έχετε πρόβλημα βάρους, προτιμήστε μικρότερα σκεύη, ώστε να περιορίσετε ακόμα περισσότερο τις ποσότητες που θα καταναλώσετε.


• Μην σηκώνεστε από το τραπέζι με έντονο το αίσθημα του κορεσμού. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώσατε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που χρειάζεστε. Τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή σας και αφήνοντας το πιρούνι στο τραπέζι μετά από κάθε μπουκιά.

Comments are closed.