logo

Πως να πολεμήσεις τη ζέστη

Η θερμοκρασία έχει αρχίσει να ανεβαίνει αισθητά και φυσικά όσο πλησιάζουμε στο καλοκαίρι θα ανεβαίνει ακόμα περισσότερο. Και παρότι είναι μία περίοδος υπέροχη για μπάνια και βόλτες στη θάλασσα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις καθημερινές ασχολίες μας.

Η παραγωγικότητα μας υποφέρει κάτω από τις τόσο υψηλές θερμοκρασίες. Κατά 3% είμαστε λιγότερο παραγωγικοί, λένε οι ειδικοί, στους 26 βαθμούς Κελσίου και κατά 10% λιγότερο στους 30 βαθμούς και πάνω.

Λιγότερο αίμα φτάνει στους μύες μας, στον εγκέφαλο και τα άλλα ζωτικά μας όργανα, οι δυνάμεις μας περιορίζονται και η κόπωση έρχεται πιο γρήγορα μέσα στη μέρα. Λιγότερο οξυγόνο φτάνει στον εγκέφαλο μας, και νιώθουμε τεμπέλικα, δεν μπορούμε εύκολα να συγκεντρωθούμε, άρα και η παραγωγικότητα μας όλο και πέφτει.

Υπάρχουν όμως ορισμένες λύσεις που μπορούμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη.

Μειώστε το κλιματιστικό

Όσο κι αν θέλεις να πάρεις αγκαλιά το air-condition και να μείνεις εκεί μέχρι το Σεπτέμβρη, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, αλλά παράλληλα δεν είναι και η καλύτερη λύση. Όταν χρησιμοποιούμε συνέχεια το air-condition, το σώμα μας γίνεται λιγότερο δεκτικό στη ζέστη του καλοκαιριού, και δεν την αντέχει.

Χρησιμοποίησε το air condition για λίγο ή έναν ανεμιστήρα, απλά για να διώξεις τη ζέστη από το χώρο και κυρίως να αυξήσεις τη ροή του αέρα. Ακόμα κι ο ανεμιστήρας σε αυτή την περίπτωση, θα κάνει ουσιαστική διαφορά.

Πρωί τις σημαντικές δουλειές

Το μεσημέρι θα σε βρει πιο ανάλαφρο από θέμα δουλειάς, και δε θα χρειάζεται να πιέσεις τον εαυτό σου το ίδιο, όταν η ζέστη ούτως ή άλλως δε θα σου αφήνει πολλά περιθώρια. Απόφυγε να κανονίζεις σημαντικά meetings τις πολύ ζεστές ώρες τις μέρας, που η συγκέντρωση σου αναγκαστικά πέφτει. Καλύτερα άφησε για τις δύσκολες μεσημεριανές ώρες πιο εύκολα κι ανάλαφρα θέματα να ασχοληθείς.

Κλείσε συσκευές και φώτα

Όλα αυτά βγάζουν επιπλέον ζέστη, και σίγουρα δεν είναι αυτό που χρειάζεσαι.

Κάνε μικρά διαλείμματα

Βάλε στο πρόγραμμα σου μικρά διαλείμματα και σε κάθε διάλειμμα φρόντισε να πλύνεις τα χέρια και το πρόσωπο σου με κρύο νερό. Αυτός είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για λίγη αναζωογόνηση μέσα σε μια ζεστή μέρα.

Δρόσισε τα σημεία σφυγμού στο σώμα σου

Ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να ανακουφιστείς από την πολλή ζέστη. Οι περιοχές που μπορούμε να νιώσουμε το σφυγμό μας, είναι κοντά στην επιφάνεια του δέρματος μας και είναι οι θέσεις που μπορούμε πιο εύκολα να δροσίσουμε το αίμα μας. Ακόμα καλύτερα, μπορείς να τυλίξεις ξεχωριστά αυτά τα σημεία με ένα κομμάτι ύφασμα νοτισμένο με νερό ή και να κλείσεις 1-2 παγάκια μέσα του – η θερμοκρασία του σώματος σου θα πέσει αισθητά.

Διάλεξε προσεκτικά τα ρούχα

Για να μπορέσει το σώμα σου να ξεπεράσει ένα κύμα ζέστης, καλό είναι να ντύνεσαι με ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικά υφάσματα, όπως είναι τα βαμβακερά και τα λινά. Απόφυγε τα πολυεστέρ, που κρατούν επάνω τους τη ζέστη και τον ιδρώτα. Άφησε στην άκρη όλα εκείνα τα ρούχα που μπορεί να γίνονται ιδιαίτερα άβολα αυτή την εποχή, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιοριστείς σε 5-6 ρούχα από όλη τη ντουλάπα σου και να τα πλένεις πιο συχνά.

Πίνε πολλά υγρά

Χρειάζεται να αναπληρώνεις όλο εκείνο το νερό που χάνει το σώμα σου στην εφίδρωση. Βάλε ένα μπουκαλάκι νερό δίπλα σου στο γραφείο ή όπου κάθεσαι, και πίνε από λίγο συνέχεια. Προσθέτοντας μάλιστα λίγα παγάκια στο νερό σου ή ότι άλλο πίνεις, η θερμοκρασία του σώματος σου θα πέσει και θα αισθανθείς αρκετά καλύτερα.

Μην τρως αυτά που σε τρώνε

Όταν πηγαίνεις έξω για φαγητό, σκέψου διπλά πριν παραγγείλεις. Τα ζεστά φαγητά και τα γεύματα με πολλές θερμίδες ανεβάζουν το μεταβολισμό και την θερμοκρασία του σώματος μας και αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θέλουμε με την πολλή ζέστη εκεί έξω. Απόφυγε τα γεύματα που είναι φουλ σε πρωτεΐνες και αντικατάστησε τα με σαλάτες, φρούτα, λαχανικά ή και κρύες σούπες. Τα αλλαντικά ξέχασε τα αυτή την περίοδο, αν όχι γενικώς.

Comments are closed.